Garanti

Vår 2-års garanti på Renlux elektriske dusjtoaletter

Alle Renlux elektriske dusjtoaletter kommer med en 2-års begrenset garanti fra kjøpsdato. Denne garantien gir deg spesifikke juridiske rettigheter, og du kan også ha andre rettigheter som varierer etter lokale lover.

Hva dekker garantien

Under normal bruk og vedlikehold, dekker garantien:

  • Elektriske komponenter

    Strømbrudd, feil på kontrollpanel, og feil på varmeelementene for vann, sete og tørking.

  • Vannbehandlingssystem

    Vannpumpe, dyser, vannvarmer og vannstrømningssensorer.

  • Mekaniske komponenter

    Demping av sete/lokk, låsemekanismer, og spylearmens bevegelsessystem.

  • Materielle defekter

    Sprekker i plast eller andre deler som ikke er forårsaket av feil bruk.

Hva dekker garantien ikke

Garantien dekker ikke følgende forhold:

  • Feil bruk eller misbruk

    Skader forårsaket av feil installasjon, misbruk, uforsiktig håndtering, eller bruk i strid med instruksjonene i brukermanualen.

  • Modifikasjoner eller reparasjoner

    Skader forårsaket av modifikasjoner, reparasjoner eller servicearbeid utført av personer som ikke er autorisert av Renlux.

  • Frostskader

    Skader forårsaket av frost når produktet har blitt oppbevart eller installert i rom med minusgrader. Som nevnt i brukermanualen, må produktet tømmes for vann og fjernes fra uoppvarmede rom før det blir minusgrader.

  • Vannkvalitet

    Skader forårsaket av uvanlig høyt kalkinnhold i vannet, lavt vanntrykk (under 0,08 MPa) eller andre vannkvalitetsproblemer.

  • Forbruksmateriell

    Normalt slitasje av deler som forventes å kreve periodisk utskifting under normal bruk, som filtre eller tetninger.

  • Elektriske problemer

    Skader forårsaket av strømbrudd, overspenning, eller feil spenning.

  • Kommersiell bruk

    Bruk i kommersielle eller offentlige miljøer, da produktet er designet for hjemmebruk.

  • Brutt hygieneforsegling

    Produkter der hygieneforsegling er brutt etter levering kan av hygieniske årsaker ikke returneres med mindre det foreligger en produksjonsfeil.

Garantiprosedyre

Ved en mulig garantisak, vennligst følg disse trinnene:

  1. 1

    Dokumentasjon

    Forbered kjøpsbevis (kvittering eller ordrebekreftelse) som viser kjøpsdato og -sted.

  2. 2

    Kontakt oss

    Send en e-post til info@polarnor.com med følgende informasjon:

    • Produktmodell (C1 eller C1-L)
    • Serienummer (finnes på undersiden av produktet)
    • Kjøpsdato og ordrenummer
    • Detaljert beskrivelse av problemet, inkludert bilder hvis mulig
  3. 3

    Diagnostisering

    Vårt kundestøtteteam vil forsøke å løse problemet ved å gi veiledning for feilsøking. Mange problemer kan løses uten å sende inn produktet.

  4. 4

    Løsning

    Hvis produktet har en bekreftede garantidekkede feil, vil vi etter vår vurdering enten:

    • Sende deg reservedeler som du selv kan installere
    • Erstatte produktet med et nytt eller tilsvarende
    • Refundere kjøpesummen (i spesielle tilfeller)

Merk: Av hygieniske årsaker ber vi om at du ikke sender brukte produkter tilbake til oss, med mindre du får spesifikk instruks om dette. I de fleste tilfeller vil vi be om bilder og/eller videoer av problemet for diagnostisering.

Viktig informasjon

  • Kommersiell bruk

    Denne garantien gjelder kun for hjemmebruk. Kommersiell bruk eller bruk i offentlige miljøer vil ugyldiggjøre garantien.

  • Forventet levetid

    Med riktig vedlikehold, har Renlux elektriske dusjtoaletter en forventet levetid på 5-7 år. Garantiperioden på 2 år reflekterer vårt løfte om kvalitet for den mest kritiske perioden av produktets levetid.

  • Vannkvalitet

    I områder med hardt vann (høyt kalkinnhold), anbefales regelmessig avkalking for å opprettholde optimal funksjon og forlenge produktets levetid. Dette anses som normalt vedlikehold og dekkes ikke av garantien.

  • Lovbestemte rettigheter

    Denne garantien gir deg spesifikke juridiske rettigheter, og den begrenser ikke dine rettigheter i henhold til norsk forbrukerkjøpslov.

Har du spørsmål om garantien?

Kontakt vårt kundestøtteteam på info@polarnor.com for ytterligere avklaringer eller spørsmål om garantivilkårene.