Garanti
Vår 2-års garanti på Renlux elektriske dusjtoaletter
Alle Renlux elektriske dusjtoaletter kommer med en 2-års begrenset garanti fra kjøpsdato. Denne garantien gir deg spesifikke juridiske rettigheter, og du kan også ha andre rettigheter som varierer etter lokale lover.
Hva dekker garantien
Under normal bruk og vedlikehold, dekker garantien:
-
Elektriske komponenter
Strømbrudd, feil på kontrollpanel, og feil på varmeelementene for vann, sete og tørking.
-
Vannbehandlingssystem
Vannpumpe, dyser, vannvarmer og vannstrømningssensorer.
-
Mekaniske komponenter
Demping av sete/lokk, låsemekanismer, og spylearmens bevegelsessystem.
-
Materielle defekter
Sprekker i plast eller andre deler som ikke er forårsaket av feil bruk.
Hva dekker garantien ikke
Garantien dekker ikke følgende forhold:
-
Feil bruk eller misbruk
Skader forårsaket av feil installasjon, misbruk, uforsiktig håndtering, eller bruk i strid med instruksjonene i brukermanualen.
-
Modifikasjoner eller reparasjoner
Skader forårsaket av modifikasjoner, reparasjoner eller servicearbeid utført av personer som ikke er autorisert av Renlux.
-
Frostskader
Skader forårsaket av frost når produktet har blitt oppbevart eller installert i rom med minusgrader. Som nevnt i brukermanualen, må produktet tømmes for vann og fjernes fra uoppvarmede rom før det blir minusgrader.
-
Vannkvalitet
Skader forårsaket av uvanlig høyt kalkinnhold i vannet, lavt vanntrykk (under 0,08 MPa) eller andre vannkvalitetsproblemer.
-
Forbruksmateriell
Normalt slitasje av deler som forventes å kreve periodisk utskifting under normal bruk, som filtre eller tetninger.
-
Elektriske problemer
Skader forårsaket av strømbrudd, overspenning, eller feil spenning.
-
Kommersiell bruk
Bruk i kommersielle eller offentlige miljøer, da produktet er designet for hjemmebruk.
-
Brutt hygieneforsegling
Produkter der hygieneforsegling er brutt etter levering kan av hygieniske årsaker ikke returneres med mindre det foreligger en produksjonsfeil.
Garantiprosedyre
Ved en mulig garantisak, vennligst følg disse trinnene:
-
1
Dokumentasjon
Forbered kjøpsbevis (kvittering eller ordrebekreftelse) som viser kjøpsdato og -sted.
-
2
Kontakt oss
Send en e-post til info@polarnor.com med følgende informasjon:
- Produktmodell (C1 eller C1-L)
- Serienummer (finnes på undersiden av produktet)
- Kjøpsdato og ordrenummer
- Detaljert beskrivelse av problemet, inkludert bilder hvis mulig
-
3
Diagnostisering
Vårt kundestøtteteam vil forsøke å løse problemet ved å gi veiledning for feilsøking. Mange problemer kan løses uten å sende inn produktet.
-
4
Løsning
Hvis produktet har en bekreftede garantidekkede feil, vil vi etter vår vurdering enten:
- Sende deg reservedeler som du selv kan installere
- Erstatte produktet med et nytt eller tilsvarende
- Refundere kjøpesummen (i spesielle tilfeller)
Merk: Av hygieniske årsaker ber vi om at du ikke sender brukte produkter tilbake til oss, med mindre du får spesifikk instruks om dette. I de fleste tilfeller vil vi be om bilder og/eller videoer av problemet for diagnostisering.
Viktig informasjon
-
Kommersiell bruk
Denne garantien gjelder kun for hjemmebruk. Kommersiell bruk eller bruk i offentlige miljøer vil ugyldiggjøre garantien.
-
Forventet levetid
Med riktig vedlikehold, har Renlux elektriske dusjtoaletter en forventet levetid på 5-7 år. Garantiperioden på 2 år reflekterer vårt løfte om kvalitet for den mest kritiske perioden av produktets levetid.
-
Vannkvalitet
I områder med hardt vann (høyt kalkinnhold), anbefales regelmessig avkalking for å opprettholde optimal funksjon og forlenge produktets levetid. Dette anses som normalt vedlikehold og dekkes ikke av garantien.
-
Lovbestemte rettigheter
Denne garantien gir deg spesifikke juridiske rettigheter, og den begrenser ikke dine rettigheter i henhold til norsk forbrukerkjøpslov.
Har du spørsmål om garantien?
Kontakt vårt kundestøtteteam på info@polarnor.com for ytterligere avklaringer eller spørsmål om garantivilkårene.